Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Výjezd do neznáma

Dnes je tomu 44 let co jsem s mojí Matkou sednul na vlak v Praze, jeli jsme do neznáma.Moje rodiče se rozvedli když mi bylo 3 roky. Otec byl ve straně Matka se neangažovala. Otec od soudu dostal byt,péči o mě a sestru vyhrál všecko

Dnes je tomu 44 let co jsem s mojí Matkou sednul na vlak v Praze, jeli jsme do neznáma.

Moje rodiče se rozvedli když mi bylo 3 roky. Otec byl ve straně Matka se neangažovala.
Otec od soudu dostal byt,péči o mě a sestru vyhrál všecko. Když se ho Mati ptala; “Ty jsi použil politiku proti mně viď”? Nic na to neodpověděl.

Matka musela chodit po podnajmech a též měla problémy skoro v každém zaměstnání.
Po invazi v roce 1968 se rozhodla jít do zahraničí. Hranice ale po roce 1968 byly zavřené už nikoho jen na Občanku do Vídně nepouštěli.

Matka pracovala měla dvě zaměstnání a šetřila peníze. V roce 1977 se moje sestra seznámila s Inženýrem z Bělehradu. Sestra se vdala a odstěhovala se s manželem do Bělehradu ( Jugoskavije).

Tím pádem Matka mohla požádat o devizový příslib a návštěvu za dcerou do Bělehradu. Jinak by nás ani do té Jugoskavije nepustili. Tenkrát prostě devizový příslib zamítli a byl konec .

Matka ještě dostala na Rakouské ambasádě v Praze transit visa. Do pasu jí to dali až úplně do zádu a ne na první stránku. Když jsme projížděli hranici mezi Maďarskem a ČSSR tak si toho celníci ani nevšimli. Jinak I to mohl být problém. 

Když jsme přijeli do Jugoslavije tak jsme hned vystoupili v Subotici což  je hned na hranicích mezi Maďarskem a nyní Srbskem ( Jugoslavije). Sedli jsme na vlak do Rijeki ( dnešní Chorvatsko).V Rijece jsme přenocovali ( na nádraží jsme potkali starší paní která nabízela pokoj.) Tak jsme pronajmuli pokoj na jednu noc a ráno jsme sedli na vlak do Vídně.

Když jsme se dostali na Rakousko-Jugoslávské hranice vlak se zastavil a nastoupili Jugoslávský celníci.
Když přišli k nám tak jeden říká druhému” jestli nemá visa tak je neouštej”.To že Matka měla transit visa nás zachránilo. Jugoslávský celníci nás pustili. Vlak se rozjel a jsem věděl ze se mi právě změnil život.

Když jsme přijeli do Vídně Matka viděla Jeptišku A zeptala se ji o pomoc.Jeptiška,nám dala adresu na Českého faráře ve Vídni. My jsme šli za nim.
Pater Novotný nám řekl o Uprchlickém táboře Traiskirchen,kam nás potom odvezl. Naše dobrodružství jen začalo. V Traiskichenu byli uprchlíci z celé východní Evropy. Poláci,Maďaři,Rumuni,Bulhaři a samozřejmě Češi a Slováci. Každý měl nějakou historku a nějaké dobrodružství.
Byli tam lidé kteří přešli hranice ( Jugoslavije-Rakousko) v noci přes lesy. Byli tam lidé kteří utekli od zájezdu. Byly tam celé rodiny. Lidé nechávali doma byty,chaty,auta všecko. Nic neřekli známým někdy dokonce rodině a utekli. Každý říkal to samý; “Už jsem to nemohl/la vydržet”.

V Rakousku jsme byli 8 měsíců a potom 22 Března 1979 jsme imigrovali do USA. O tom zas někdy jindy. 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Peter Zamfir | neděle 10.7.2022 14:00 | karma článku: 14,52 | přečteno: 361x
  • Další články autora

Peter Zamfir

Imigrace do USA

Když vidím kolik lidí se do USA stále valí z celého světa a to též s penězi a co všecko proto dělají aby se sem dostali;

10.3.2024 v 10:38 | Karma: 11,24 | Přečteno: 304x | Diskuse| Společnost

Peter Zamfir

Google Maps

Jako mlády jsem používal atlasy. Pamatuji když jsme jeli po poprvé do Evropy v roce 1992. Přistáli jsme ve Frankfurtu a půjčili jsme si auto. Všude kam jsem jel byla moje manželka můj ( co-pilot). Prostě mi dávala instrukce kudy.

15.6.2023 v 15:59 | Karma: 11,90 | Přečteno: 456x | Diskuse| Cestování

Peter Zamfir

Města které jsou mi blízké.

Jako malý kluk jsem každý Srpen lítal do Bulharska do Burgasu. Otec tam měl sestřenici ( Otec byl Bulhar) naposledy jsem tam byl když mi bylo asi tak 8 let. Trávili jsme většinu času na pláži. Potom jsme k večeru vždy šli pěšky.

4.6.2023 v 17:31 | Karma: 13,63 | Přečteno: 329x | Diskuse| Kultura

Peter Zamfir

Jsem Bulhar, Čech nebo Američan?

Narodil jsem se v Praze Otec byl Bulhar Matka Češka. Jako dítě jsem často slyšel přátele otce mluvit Bulharsky. Potom když jsme se ve škole začaly učit Rusky neměl jsem s Ruštinou problémy.

18.3.2023 v 13:42 | Karma: 15,08 | Přečteno: 362x | Diskuse| Společnost

Peter Zamfir

New York City 1979 II

Jersey City v letech 1979-1990 bylo ghetto. Většina obyvatel byli Černoši a Puerto-Rikanci. Na ulicích byly vypálené vraky,domy byly zchátralý a všude odpadky na ulicích. Ve škole jsem byl jenom jeden z dvou bílých chlapců tak jse

27.1.2023 v 11:30 | Karma: 16,18 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Geopolitický rébus. Požár v pacifické državě Francie přifukuje Ázerbájdžán

17. května 2024  12:52

Francie má problém. A neřeší ho na dohled Elysejského paláce, ale na druhé straně planety. V Nové...

S nožem v ruce otevřel dveře cizího auta, řidiče v něm bezdůvodně pobodal

17. května 2024  12:45

Mladík v Rokycanech se obrátil na policisty s tím, že jede autem po městě a vidí na ulici muže,...

Jak dostat zaměstnance z nemocenské. Stát chce uzákonit lékaře ve firmách

17. května 2024  12:44

Premium Méně lidí na neschopence, vyšší produktivita práce, vyšší výnos daní. Takové jsou cíle připravované...

Policie vyšetřuje požár skladu olejů v Kladně jako ohrožení z nedbalosti

17. května 2024  12:42

Požár skladu olejů Kladně, při kterém ve čtvrtek vznikla zhruba čtyřicetimilionová škoda, policie...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 11,24
  • Průměrná čtenost 427x
CechoAmerican zijici v USA 36 let. Prijel jsem do Statu s Matkou v roce 1979 kdyz mi bylo 15 Zil jsem 11 let v New Yorku

Seznam rubrik