Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Imigrace do USA

Když vidím kolik lidí se do USA stále valí z celého světa a to též s penězi a co všecko proto dělají aby se sem dostali; 

Když vidím kolik lidí se do USA stále valí z celého světa a to též s penězi a co všecko proto dělají aby se sem dostali; 

Letadlem cestují do Jižní Ameriky a potom autobusem,vlakem ale též pěšky cestují na jižní hranice USA.

Poznávam jaké štěstí jsme já a moje Matka měli když,jsme imigrovali před 45 lety.

Utekli jsme přes Jugoslávii do Rakouska v roce 1978. V Rakousku jsme požádali o Azyl,který jsme normálně hned dostali. Potom jsme požádali o Imigraci do USA.

Tenkrát nám pomáhala organizace AFCR ( American Fund for Czechoslovak Refugees). 

Po 8 měsicích v Uprchlickém táboře Bad Kreuzen jsme letěli do New Yorku kde nás na letišti JFK vyzvednul Slovák pan Pagač z AFCR.

Odvezl nás na Hotel ( nebyl to vůbec žádný luxus) ale měli jsme kde přespat. Hned druhý den pan Pagač s námi šel na úřad Social Security kde jsme oba dostali svoje čísla. Potom jsme hned dostali Zelenou Kartu. Všechny papíry normálně a bez problému.

Po 8 letech v USA jsem požádal občanství,jenom protože moje budoucí tchyně chtěla abych se stal občanem,jinak mi to ani nepřišlo na mysl.

Vyplnil jsem formuláře a poslal to do 26 Federal Plaza v New Yorku.

Po 8 měsících mi poslali zprávu abych se stavil na pohovor.

Přišel jsem na pohovor,dali mi pár otázek ohledně ústavy,vlády a atd. Většinu jsem věděl tak to mi paní podepsala a 14 Listopadu 1989 ( když zrovna v Čechách probíhal Sameťák) jsem se stal občanem USA.

Dnes když vodím co lidi dělají aby se sem dostali nechci tomu věřit.

Autor: Peter Zamfir | neděle 10.3.2024 10:38 | karma článku: 11,24 | přečteno: 303x
  • Další články autora

Peter Zamfir

Google Maps

Jako mlády jsem používal atlasy. Pamatuji když jsme jeli po poprvé do Evropy v roce 1992. Přistáli jsme ve Frankfurtu a půjčili jsme si auto. Všude kam jsem jel byla moje manželka můj ( co-pilot). Prostě mi dávala instrukce kudy.

15.6.2023 v 15:59 | Karma: 11,90 | Přečteno: 456x | Diskuse| Cestování

Peter Zamfir

Města které jsou mi blízké.

Jako malý kluk jsem každý Srpen lítal do Bulharska do Burgasu. Otec tam měl sestřenici ( Otec byl Bulhar) naposledy jsem tam byl když mi bylo asi tak 8 let. Trávili jsme většinu času na pláži. Potom jsme k večeru vždy šli pěšky.

4.6.2023 v 17:31 | Karma: 13,63 | Přečteno: 329x | Diskuse| Kultura

Peter Zamfir

Jsem Bulhar, Čech nebo Američan?

Narodil jsem se v Praze Otec byl Bulhar Matka Češka. Jako dítě jsem často slyšel přátele otce mluvit Bulharsky. Potom když jsme se ve škole začaly učit Rusky neměl jsem s Ruštinou problémy.

18.3.2023 v 13:42 | Karma: 15,08 | Přečteno: 362x | Diskuse| Společnost

Peter Zamfir

New York City 1979 II

Jersey City v letech 1979-1990 bylo ghetto. Většina obyvatel byli Černoši a Puerto-Rikanci. Na ulicích byly vypálené vraky,domy byly zchátralý a všude odpadky na ulicích. Ve škole jsem byl jenom jeden z dvou bílých chlapců tak jse

27.1.2023 v 11:30 | Karma: 16,18 | Přečteno: 415x | Diskuse| Osobní

Peter Zamfir

New York City rok 1979

Do New Yorku jsem přiletěl 22 Března 1979 bylo mi 15 let. S Matkou jsme utekli přes Jugosláviji do Rakouska.

20.1.2023 v 9:57 | Karma: 15,14 | Přečteno: 301x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Benda, Rouček, Dryml a další. Do europarlamentu kandidují známá jména

28. dubna 2024

Premium Nejen politickými proklamacemi a sliby lákají strany voliče. Součástí kampaní jsou i známé tváře....

Ukrajinská armáda na frontě postupně míří k bankrotu, varuje analytik

28. dubna 2024

Podcast Ukrajinská armáda na frontě čelí čím dál většímu tlaku. Především v Donbasu je situace kritická....

VIDEO: Paraglider se zřítil ze třiceti metrů na poušť. Sám si zavolal záchranku

28. dubna 2024  11:45

Třiatřicetiletý Anthony Vella testoval nad texaskou pouští severozápadně od Austinu motor BGD Luna...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:25

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 11,24
  • Průměrná čtenost 427x
CechoAmerican zijici v USA 36 let. Prijel jsem do Statu s Matkou v roce 1979 kdyz mi bylo 15 Zil jsem 11 let v New Yorku

Seznam rubrik