Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Města které jsou mi blízké.

Jako malý kluk jsem každý Srpen lítal do Bulharska do Burgasu. Otec tam měl sestřenici ( Otec byl Bulhar) naposledy jsem tam byl když mi bylo asi tak 8 let. Trávili jsme většinu času na pláži. Potom jsme k večeru vždy šli pěšky.

Města které jsou mi blízké.

 

 

 

Jako malý kluk jsem každý Srpen lítal do Bulharska do Burgasu. Otec tam měl sestřenici ( Otec byl Bulhar) naposledy jsem tam byl když mi bylo asi tak 8 let. Trávili jsme většinu času na pláži. Potom jsme k večeru vždy šli pěšky k domku kde bydlela Teta. Vzpomínky na ty léta už se pomalu vytrácí z paměti.

 

Na Prahu mám samozřejmě více vzpomínek. V Praze jsem zažil 14 a půl let. Od narození do 14cti. Rodiče byli rozvedení a já jsem bydlel s Tátou. Tak jsem jezdil za Matkou tramvají ( 22cítkou) většinou 3x,4x týdně. Nastupoval jsem Na Malovance v Břevnově a vystupoval u Národního Divadla. Dnes to je trasa populární u turistů. Tak jsem vždy lítal po Václaváku většinou jsem šel do kina. 

 

Praha ma svoje kouzlo jak mnozí vědí. Když jsem vyrůstal za totality tak mnoho lidí na západě ani nevěděli kde se Praha nachází. Dnes už je to úplně něco jiného. Když někomu řeknu jsem z Prahy 

( Američanům)  tak na  mě ma úplně jiný pohled. V Praze se dnes natáčí filmy které jsou vidět po celém světě a Praha je vnímána jako jedno z nejkrásnějších měst. Její architektura a historie z Prahy děla skvost měst.

V roce 2019 v Říjnu jsem přijel do Prahy s úmyslem tam zůstat ale COVID 19 pandemie měla jiné plány. Stručně řečeno vrátil jsem se na Floridu. 

 

Další město s kterým jsem obeznámen je Vídeň. V roce 1978 jsme s Matkou utekli přes Jugoslávii do Rakouska přijeli jsme vlakem do Vídně. V roce 1984 jsem strávil 8 měsíců ve Vídni.Vídeň byla kdysi sídlo Rakousko-Uherské říše a též ma mnoho památek. Kostely jako Stephanskirche,Votivkirche,(Karlskirche - kde působil Česky farář) jsou nádherné. 

 

Schönbrunn sídlo Habsburků, je též velká turistická destinace. Hofburg a Vídeňská opera jsou též populární destinace.

 

V Březnu roku 1979 jsem s Matkou imigroval do USA.  Přistáli jsme v JFK letišti v New Yorku.Pan Pagač z oraganizace AFCR ( American Fund for Czechoslovak Refugees) nas vyzvednul a odvezl nás na hotel Latham na 28 ulici.

V New Yorku jsem žil 11 let. Od 15 do 26 let ( nejlepší léta) tím je mi New York City velmi blízký. I když New York. 80tých letech bylo velice nebezpečné město,byl jsem mladý a bral jsem to všecko jako dobrodružství.Chodil jsem hodně na rockové koncerty a trávil hodně času v Greenwich Village a Lower East Side. Čtvrťě které byly známe tím že tam bylo hodně muzikantů,umělců,herců,básníků.

 

Když mi bylo 23 let tak jsem se seznámil s moji ( teď ex-manželkou) její rodiče a sestra žili na Floridě.

Paige ( moje ex-manželka) se  chtěla přestěhovat za nimy na Floridu. Tak jsme se v roce 1990 odstěhovali do Orlanda kde žiju do dnes.

Na Floridě jsme začali rodiní život. Svatba byla v Connecticutu ( odkuď rodina ex-manželky pochází),ješťě než jsme se na Floridu odstěhovali.

Koupili jsme náš první dům v Sanfordě ( blízko Orlanda). V roce 1992 se nám narodil náš první syn a v roce 1995 náš druhý syn.

 

Když jsem v roce 2015 dostal lay off ( snižování pracovních míst) z mé pozice ( Account Manager) tak jsem si udělal řidičský průkaz na tiraky (velké náklaďáky).Ale bohužel jsem zjistil že můj zdravotní stav 

( regma) mi nedovolí trávit většiny času na cestách. Tak jsem se vrátil do Orlanda a jezdím jenom lokálně.

 

Před asi šesti lety jsem se rozhodnul vrátit se do Prahy město mého dětství. Zažádal jsem o České občanství ( které jsem stratil když jsem přijal Americké). Trvalo mi to rok než jsem ho dostal,

 Česká ambasáda chtěla kdejaké dokumenty přeložené do Češtiny a potvrzené Appostilou.

 

Když jsem České Občanství konečně dostal v Září 2019 tak jsem si koupil letenku a v Říjnu 2019 jsem odletěl do Prahy. Druhý den v Praze jsem u brány do Pražského Hradu uklouznul a zlomil si kotník.

Tak jsem šel do Nemocnice Motol kde mi dali sádru a 6 týdnu jsem byl na berlích.

V Lednu 2020 jsem si našel práci ale v Březnu 2020 začala pandemie.

 

Vydržel jsem to ještě rok a půl ale v roce 2021 jsem se vrátil na Floridu.

 

Vracení na místa kde člověk prožil mladí je vždy míchané různými pocity. Člověk se cítí rád že je tam kde prožil svoje dětství  nebo mladí ale zjistí že všecko se změnilo. Hospoda kam se chodilo na pivo je zavřena,samoobsluha už není ale je tam kavárna atd,atd.

Prostě si člověk musí uvědomit že čas chvátí a lidé kteří tvořili jeho prostředí už nejsou nebo se odstěhovali a taktéž obchody,restaurace a hospody.

 

 

Autor: Peter Zamfir | neděle 4.6.2023 17:31 | karma článku: 13,63 | přečteno: 329x
  • Další články autora

Peter Zamfir

Imigrace do USA

Když vidím kolik lidí se do USA stále valí z celého světa a to též s penězi a co všecko proto dělají aby se sem dostali;

10.3.2024 v 10:38 | Karma: 11,24 | Přečteno: 303x | Diskuse| Společnost

Peter Zamfir

Google Maps

Jako mlády jsem používal atlasy. Pamatuji když jsme jeli po poprvé do Evropy v roce 1992. Přistáli jsme ve Frankfurtu a půjčili jsme si auto. Všude kam jsem jel byla moje manželka můj ( co-pilot). Prostě mi dávala instrukce kudy.

15.6.2023 v 15:59 | Karma: 11,90 | Přečteno: 456x | Diskuse| Cestování

Peter Zamfir

Jsem Bulhar, Čech nebo Američan?

Narodil jsem se v Praze Otec byl Bulhar Matka Češka. Jako dítě jsem často slyšel přátele otce mluvit Bulharsky. Potom když jsme se ve škole začaly učit Rusky neměl jsem s Ruštinou problémy.

18.3.2023 v 13:42 | Karma: 15,08 | Přečteno: 362x | Diskuse| Společnost

Peter Zamfir

New York City 1979 II

Jersey City v letech 1979-1990 bylo ghetto. Většina obyvatel byli Černoši a Puerto-Rikanci. Na ulicích byly vypálené vraky,domy byly zchátralý a všude odpadky na ulicích. Ve škole jsem byl jenom jeden z dvou bílých chlapců tak jse

27.1.2023 v 11:30 | Karma: 16,18 | Přečteno: 415x | Diskuse| Osobní

Peter Zamfir

New York City rok 1979

Do New Yorku jsem přiletěl 22 Března 1979 bylo mi 15 let. S Matkou jsme utekli přes Jugosláviji do Rakouska.

20.1.2023 v 9:57 | Karma: 15,14 | Přečteno: 301x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  11:54

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 11,24
  • Průměrná čtenost 427x
CechoAmerican zijici v USA 36 let. Prijel jsem do Statu s Matkou v roce 1979 kdyz mi bylo 15 Zil jsem 11 let v New Yorku

Seznam rubrik