New York City 1979 II

27. 01. 2023 11:30:18
Jersey City v letech 1979-1990 bylo ghetto. Většina obyvatel byli Černoši a Puerto-Rikanci. Na ulicích byly vypálené vraky,domy byly zchátralý a všude odpadky na ulicích. Ve škole jsem byl jenom jeden z dvou bílých chlapců tak jse

Jersey City v letech 1979-1990 bylo ghetto. Většina obyvatel byli Černoši a Puerto-Rikanci. Na ulicích byly vypálené vraky,domy byly zchátralý a všude odpadky na ulicích. Ve škole jsem byl jenom jeden z dvou bílých chlapců tak jsem tam moc nechodil.

Na Manhattane na Amsterdam avenue měl straší český pán Žalman malý krámek kde opravoval starší televize a air-conditionery.

Já jsem tam chodíval a občas mu pomáhal s instalací.Češi a Slováci se tam scházeli a občas se popíjelo.

Pan Žalman měl syna v US Navy a říkal že mu tam bylo moc dobře. Tak jsem šel k Navy recruiter a zjistil co musím udělat abych mohl k námořnictvu. Bylo mi řečeno ze musím mít High School Diploma. Tak jsem začal chodit do jedné školy pro dospělé kde se lidé připravovali na zkoušky Střední Školy.

V roce 1982 jsem v květnu zkoušku složil a dostal High School Diploma.Tak jsem se zapsal u US Navy a udělal přísahu. V prosinci 1982 jsem odletěl do San Diega do výcvikového tábora.

Z letiště nás odvezli autobusem do tábora. Tam na nás hned začali řvát. Hlavu nám oholili a dostali jsme uniformu. Život v táboře byl; ráno se vstávalo ve 4 celý den jsme pochodovali sem s tam a večer v 10 hodin se šlo spát.

Všecko šlo v pořádku.Já jsem napsal dopis tátovi do Prahy ( 2x). V roce 1982 ještě byla studená válka a ČSSR byla nepřátelský stát.

Najednou mi velitel roty řekl že jsem na seznamu kluků kteří brali drogy. Já jsem nikdy žádné drogy nebral tak jsem si byl jistý že to bude omyl. Ale byl jsem povolán do kanceláře kde mi řekli že v mojím rozboru moči našli morfium.

Já jsem samozřejmě řekl ze morfium jsem nikdy nebral,natož mi řekli že morfium je obsažené v injekci novokain který používají zubaři. Tak se mě hned ptali jestli jsem byl u zubaře. Já už jsem ale věděl která byla,prostě někoho znepokojily moje dopisy tátovi do Prahy. V cizím jazyce a do státu který je nepřátelský. A ano u zubaře jsem byl. Řekli mi jestli dostanu nějaké potvrzení od zubaře vše bude Ok.

Došlo mi že kariéru v US Navy asi neudělám. Tak mě z US Navy propustili.

Odletěl jsem zpátky do Jersey City. Našel jsem si práci v Manhattane jako security guard kde se filmovalo Sesame Street dětský program.

Jednou jsem v noci byl přepadený. Dost to na mě zapůsobilo tak jsem se rozhodnul jet do Rakouska. Papíry z Rakouska jsem ještě měl tak jsem šel na Rakouskou ambasádu v New Yorku a požádal o víza.

Víza jsem dostal tak jsem jel na takzvaný “Reentry Permit” doložka k zelené kartě do Rakouska. Ve Vídni jsem šel za Farářem Novotným který nám tenkrát pomohl do uprchlickeho tábora. Páter Novotný měl ve Vídni katolický klub kde se scházeli Češi a Slováci. Potkal jsem tam pár super kluků.

U jednoho jsem bydlel, hledal jsem práci ale nic jsem nemohl najít. A když už jsem myslel že se budu muset vrátit do Prahy tak jsem v klubu potkal jednoho českého pána,jmenoval se Hájek a říkal že je inženýr a že by mi mohl v New Jersey u jeho firmy sehnat práci.

Tak jsem koupil letenku a letěl zpátky do New Yorku. Pan Hájek mi opravdu sehnal práci u jeho firmy. Do práce jsem odjížděl vlakem z Jersey City. Začal jsem pracovat jako kreslič plánů.

V roce 1984 mi bylo 21 let a já se příznám bylo to samá party. Chodil jsem hodně do klubů. Kluby jako CBGB’s,Danceteria,Limelight. Rockový koncerty to bylo moje.

V roce 1987 v Březnu jsem se seznámil s mojí manželkou ( s kterou jsem rozvedený) ale o tom příště.

Autor: Peter Zamfir | pátek 27.1.2023 11:30 | karma článku: 15.92 | přečteno: 414x

Další články blogera

Peter Zamfir

Imigrace do USA

Když vidím kolik lidí se do USA stále valí z celého světa a to též s penězi a co všecko proto dělají aby se sem dostali;

10.3.2024 v 10:38 | Karma článku: 11.24 | Přečteno: 297 | Diskuse

Peter Zamfir

Google Maps

Jako mlády jsem používal atlasy. Pamatuji když jsme jeli po poprvé do Evropy v roce 1992. Přistáli jsme ve Frankfurtu a půjčili jsme si auto. Všude kam jsem jel byla moje manželka můj ( co-pilot). Prostě mi dávala instrukce kudy.

15.6.2023 v 15:59 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 455 | Diskuse

Peter Zamfir

Města které jsou mi blízké.

Jako malý kluk jsem každý Srpen lítal do Bulharska do Burgasu. Otec tam měl sestřenici ( Otec byl Bulhar) naposledy jsem tam byl když mi bylo asi tak 8 let. Trávili jsme většinu času na pláži. Potom jsme k večeru vždy šli pěšky.

4.6.2023 v 17:31 | Karma článku: 13.63 | Přečteno: 328 | Diskuse

Peter Zamfir

Jsem Bulhar, Čech nebo Američan?

Narodil jsem se v Praze Otec byl Bulhar Matka Češka. Jako dítě jsem často slyšel přátele otce mluvit Bulharsky. Potom když jsme se ve škole začaly učit Rusky neměl jsem s Ruštinou problémy.

18.3.2023 v 13:42 | Karma článku: 15.08 | Přečteno: 362 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 9.31 | Přečteno: 124 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 11.06 | Přečteno: 1037 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.16 | Přečteno: 459 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 294 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 18 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 427

CechoAmerican zijici v USA 36 let. Prijel jsem do Statu s Matkou v roce 1979 kdyz mi bylo 15 Zil jsem 11 let v New Yorku

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...